Köp- och leveransvillkor

Alla bilder och texter på Pärlsystrars hemsida får inte utan kontakt med Pärlsystrar kopieras eller användas på annat sätt.

För att få handla i webbshopen måste du vara över 18 år, är du under måste du ha målsmans tillstånd för att handla av oss. 

Alla priser är i SEK och inklusive moms.


 

Leveransvillkor*

Normal leveranstid är cirka 1-3 dagar. 

Vi skickar beställningar med Postnord. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

 

Fraktkostnaden för en beställning är 29:- . Vid ordervärde överstigande 300 kr bjuder vi på fraktkostnaden.

 

Övrigt

Vi reserverar oss mot eventuella skrivfel angående priser och upplysningar på samtliga produkter som finns i vårt sortiment. Uppskattat antal pärlor i förpackningar som säljs viktbaserad kan variera och bör endast ses som referens.  Varor som går att lägga i varukorgen finns i lager, vi reserverar oss dock för tekniska eller mänskliga fel gällande lagersaldo. 

 

Ångerrätt/Reklamation*'

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.

Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria och oanvända varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt via mail info@parlsystrar.se,  dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor). Du betalar själv returfrakten. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.

 

Betalningsalternativ

 

- Klarna
Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank.

- Swish

Du behöver ha appen installerad på din telefon för att kunna betala med Swish

- Paypal

Du behöver ha ett konto på Paypal

 

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

 

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Drift & produktion: Wikinggruppen

Produkten har blivit tillagd i varukorgen